Dodeljene nagrade Etnobrend 2018. i promovisano izdanje Najbolji etno brendovi

BEOGRAD, 29.05.2019

Šesnaest najboljih a mnogo, mnogo dobrih domaćih brendova deo su priče "Najbolji etno brendovi" koje su zajedničkim snagama realizovali portal Privredni.rs i Zadružni savez Srbije. Nagrada "Etnobrend 2018" otišla je u ruke vrhunskih vinara, poslastičara, voćara i dr. Svi ti proizvođači daju sve od sebe da i srpskom i stranom tržištu ponude vrhunske produkte. "Ovi proizvodi koju su nagrađeni nastali su iz velikog entuzijazma, ljubavi i borbe da se prevaziđu brojne administrativne i druge prepreke“, istakao je Delić i izrazio nadu da će nagrada „Etnobrend 2018“ biti dobra preporuka potrošačima da se kada kupuju opredele za kvalitetne domaće artikle. Nikola Mihailović, predsednik ZSS istakao je da nagradu "Etnobrend godine" treba posmatrati sa više aspekata, od kojih su najznačajniji uspostavljanje novih kontakata, razmena iskustava u proizvodnji i plasmanu tradicionalnih domaćih proizvoda. On je izrazio uverenje da će na bazi razmene iskustava proizvođača na ovoj manifestaciji i izložbi, nastati novi vidovi saradnje i da će sve to uticati na povećanje proizvodnje i izvoza. Državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Darko Božić je ocenio da je upravo etno brend spas za razvoj srpskog sela i dokaz da kada se udružimo – možemo sve.

Sa današnje dodele nagrada foto: M.B

Danas su u Beogradu dodeljene nagrade „Etnobrend 2018“ u organizaciji ekonomskog portala Privredni.rs i Zadružnog saveza Srbije. Nagrade za robni i korporativni brend dobilo je 16 proizvođača iz više sektora proizvodnje i usluga, a dodelu je pratila izložba nagrađenih proizvoda. Na veoma posećenoj dodeli nagrada kojoj su prisustvovali visoki predstavnici nekoliko ministarstava, Srpske akademije nauka i umetnosti i privrednici, predstavljeno je i godišnje izdanje Najbolji etno brendovi, portala Privredni.rs, posvećeno ovoj manifestaciji.

Drago Delić, urednik izdanja naglasio je da je cilj organizatora da se na ovaj način pruži podrška malim proizvođačima autentičnih i tradicionalnih domaćih proizvoda koji nisu dovoljno vidljivi, a po kvalitetu ne zaostaju za najboljim proizvodima iz Evrope i sveta. "Ovi proizvodi koju su nagrađeni nastali su iz velikog entuzijazma, ljubavi i borbe da se prevaziđu brojne administrativne i druge prepreke“, istakao je Delić i izrazio nadu da će nagrada „Etnobrend 2018“ biti dobra preporuka potrošačima da se kada kupuju opredele za kvalitetne domaće artikle.

Nikola Mihailović, predsednik Zadružnog saveza Srbije istakao je da nagradu Etnobrend godine treba posmatrati sa više aspekata, od kojih su najznačajniji uspostavljanje novih kontakata, razmena iskustava u proizvodnji i plasmanu tradicionalnih domaćih proizvoda. On je izrazio uverenje da će na bazi razmene iskustava proizvođača na ovoj manifestaciji i izložbi, nastati novi vidovi saradnje i da će sve to uticati na povećanje proizvodnje i izvoza.

Državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Darko Božić je ocenio da je upravo etno brend spas za razvoj srpskog sela i dokaz da kada se udružimo – možemo sve. Za male proizvođače udruživanje je spas.

Dragan Škorić, predsednik Akademijsklog odbora za selo SANU, istakao je da se program "500 zadruga u 500 sela“ odvija veoma dobro, ali zabrinjava to što složene zadruge nisu u mogućnosti da izvoze proizvode, što mora da se reši što pre. Takođe, ukazao je na težak položaj proizvođača čiji proizvodi (jabuke, konkretno) u otkupu koštaju svega 5 dinara. "Treba da omogućimo onima koji stvaraju brendove da mogu i da ih izvoze, tako cemo brže i efikasnije svi zajedno napredovati“, istakao je Škorić. On je istakao da ga posebno raduje pojava novih proizvoda, iako su uslovi poslovanja teški.

Miroslav Nikolić, predsednik opštine Knić, koja ima najviše gazdinstava po broju stanovnika, istakao je da je veoma važno da, kako je rekao čuvamo naše, i da prihvatamo nove tehnologije. "Knić je dobar primer saradnje lokalne vlasti i neposrednih proizvođača i spreman je da podeli svoja iskustva drugima“, istakao je Nikolić. Prema njegovim rečima, u ovoj opštini ima čak 11 zadruga.

Zadruge su , inače, činile veliki deo ove svojevrsne višemesečne ankete Privrednog.rs portala, zvanog „Najbolji etno brendovi“. Osim njih, među više od 150 kontaktiranih, pa na kraju i nagrađenih, ima i restorana, turističkih manifestacija, etno selo, firmi od svega par ljudi do većih DOO kompanija.

Iz razgovora sa njima shvatili smo da malim proizvođačima u Srbiji znači dosadašnja podrška države u cilju razvitka njihovog biznisa, ali da ona može biti i veća. Takođe, saglasni su u tome da bi trebalo malo više promovisati vrednost domaćeg, koje neretko biva u senci strane robe. Upravo je to i jedna od poenta naših „Najboljih etno brendova“.

Na osnovu autentičnosti i visokog kvaliteta proizvoda, tržišnog uspeha, robnog i korporativnog dobrog imidža – odabrali smo najbolje u prošloj godini.

Dobitnici nagrade „Etnobrend 2018“ su: TIMOMED iz Knjaževca, najbolji KORPORATIVNI  BREND u grupi pčelarstvo i prerada meda; PEČENI SIR SA SLANINOM I PRŠUTOM Poljoprivrednog gazdinstva Miletić Laćisled najbolji je ROBNI BREND u grupi najbolje inovacije; brend KOZARI, Kompanija Beocapra DOO – Kukujevci, najbolji je ROBNI BREND u grupi mleko i mlečni proizvodi; DIMLJENI KAČKAVALJ “KRCINO ZLATO” - Poljoljoprivredno gazdinstvo Krcić-Zlot, najbolji je ROBNI BREND u grupi mleko i mlečni proizvodi; BOEMSKA POTKOVICA – Degustacioni centar Boemska potkovica, Pirot, najbolji je ROBNI BREND u grupi meso i proizvodi od mesa; PETROVSKA KLOBASA – Gazdinstvo Karolj Horvat, Bački Petrovac, najbolji je ROBNI BREND u grupi meso i proizvodi od mesa; HELJDINO BRAŠNO – Agro Zlatar, Nova Varoš, najbolji je ROBNI BREND u grupi žitarice i proizvodi od žitarica; KOTORSKA KREMPITA – Morsala, Beograd, najbolji je ROBNI BREND u grupi kolači i torte; STARA RAKIJA, Beograd, najbolji je ROBNI BREND u grupi rakije, vino i ostala alkoholna pića; FLORIVA, Ivanjica najbolji je KORPORATIVNI BREND u grupi rakije, vino i ostala alkoholna pića; VINICA PETROVIĆ, Velika Hoča, najbolji je KORPORATIVNI BREND u grupi rakije, vino i ostala alkoholna piča; STARI HRAST RESTORAN, Beograd, najbolji je KORPORATIVNI BREND u grupi ugostiteljstvo; ŽIGON VILAMET NAMAZI – Žogon DOO, Stari Banovci, najbolji je ROBNI BREND u grupi prerada voća i povrća; ZZ EURO DUO KALEM, Lazarevac kod Kruševca, najbolji je KORPORATIVNI BREND u grupi proizvodnja sadnica i voća; ZZ PROFI AGRAR, Slatina kod Šapca, najbolji je KORPORATIVNI BREND u grupi prerada voća i povrća; ZZ ZUBIN POTOK, odnosno ORGANSKI VOĆNI SOKOVI I NAMAZI FRUIT, najbolji su ROBNI BREND u grupi organska proizvodnja.

U obraćanju na dodeli nagrada i promociji izdanja, nagrađeni su bili saglasni u jednom - treba podržati male proizvođače još više. Njihovi proizvodi zaista po kvalitetu mogu stati rame uz rame sa svetskim. Ti ljudi, često decenijama, s kolena na koleno, iz velike ljubavi ka poljoprivredi, sa puno truda, znanja, elana prave vrhunske sireve, vina, mesne proizvode i dr. Valja ih afirmosati sve više i permanentno. Dobro je i okretati ih jedne ka drugima jer ne kaže se džabe - "zajedno smo jači". I portal Privredni.rs i Zadružni savez Srbije nastaviće kroz ovaj projekat da daju sve od sebe da se sve dobro domaće ne samo kupuje nego i ceni više. Jer, ako ne ceniš sebe - neće te ni drugi ceniti, kaže se. A svet zaista može da nam pozavidi kakve etno brendove imamo.


 

Privredni.rs