Mokrinski sir više poznat u svetu nego kod nas

Mokrinski sir više poznat u svetu nego kod nas

LJUTE PAPRIČICE “PROBLEM” - čarolija merena skovilima, po bakinoj recepturi

BEOGRAD, 12.04.2021

Da i PROBLEMI mogu biti pozitivni i da je ponekad samo jedna situacija dovoljna da vam za pravljenje biznisa dođe inspiracija, u krajnjem slučaju, svedoči "PROBLEMATIČNI" primer mladog poljoprivrednika Dušana Tašovića iz Knića. On ne da je napravio jedan PROBLEM, nego više njih i to potpuno svesno i potpuno kvalitetno. I da...pošto mu je "eksperiment" uspeo, zbog čega je, uostalom, i dobio naše priznanje za ETNOBREND GODINE u kategoriji NAJBOLJI ROBNI BREND u grupi Prerada voća i povrća, ne misli da stane. Tek će "DA ZALJUTI"....

Od kad je sveta i veka, reč je PROBLEM je bila...pa upravo to... problematična. Nema čoveka bez problema, samo su varijacije na temu šta koga i u kolikoj meri muči. Znate već kako se kaže...”svakom je njegov problem najveći”. E sad, u priči koja sledi, nećete verovati, PROBLEM ne da nije problematičan, nego naprotiv – nešto skroz pozitivno. Izuzetak je možda kada neko preceni svoje “mogućnosti”, pa zagrize prejak PROBLEM za sebe. Dakle, govorimo Vam o odličnom proizvodu koji u “veličinama” - mali, srednji,veliki, pa čak i miks, kreira Dušan Tašovič, sjajni mladi čovek iz Šumadije (selo Rašković, opština Knić), a brend tih ljutih papričica nazvan, pa zaključujete i sami...PROBLEM.

Zanimalo nas, je, naravno, najpre, odakle ideja za ovaj nesvakidašnji naziv. “Ideja za naziv je od mog nadimka,ali tada nisam pravio probleme,a sada ih pravim”, kaže nam kroz osmeh Dušan. Nije tipično ni to da neko pored silnog drugog povrća, možda i isplativijeg za biznis, gaji baš male ljute paprike. Prema rečima našeg sagovornika, na ideju je došao zahvaljujući svojoj baki, koja je pakovala papričice u teglice od kašica, pre nekih 7 godina. “Jednom prilikom donela je teglicu na slavu i svi su bili oduševljeni izgledom i ukusom naravno. Onda su prijatelji počeli da me teraju da pokrenem biznis, na šta sam ja pristao”, objašnjava Đušan početak svoje poslovne priče.

E ta poslovna priča odvija se na 20 kilometara od Kragujevca. “Nedaleko od Gružanskog jezera na poljoprivrednom gazdinstvu od 4 hektara, gajimo ljute chili papričice iz svih delova sveta”, ukazuje Tašović. “Problem” niće u 3 plastenika, površine 25x5 metara, kao i u jednom pomoćnom, gde se odvija proizvodnja rasada za papričice, koji je površine 12x 4 metra.

Kada je reč o proizvodnjim kapacitetima, u prethodne dve godine iz "radionice” u Raškoviću, izašlo je ha hiljade i hiljade teglica. Samo u 2019. "izbačeno" je 5.000. Koliko je Dušan ozbiljno zagazio u “PROBLEM”, govori podatak da na svom imanju uzgaja čak 30 vrsta papričica, i to od blago ljutih do ekstremno ljutih. Podsetimo, ljutina se meri u SKOVILIMA.

Najzad, pošto rekosmo, da bavljenje uzgojem ovog povrća nije baš čest biznis u Srbiji, zanimalo nas je – ima li “PROBLEM” konkurenciju? “Što se tiče konkurencije to su one žute feferone koje imaju u prodavnicama, lošeg su kvaliteta, ukusa, dizajna i nisu dovoljno ljute. PROBLEM pruža sve od navedenog u predhodnoj rečenici čak i više od toga. Prosto, to su ručno pakovane sveže papričice po bakinom receptu”, ističe Tašović.

Ovaj ljuti delikates svi ljubitelji istog, kada je Beograd u pitanju, mogu kupiti, između ostalog, na novoj Palilulskoj pijaci. Inače, u pravljenju PROBLEMA, učestvuje Dušaniva baka, roditelji, brat i lepša polovina. Mi samo možemo da im poželimo da nastave da prave najbolje moguće PROBLEME!

Marija Božanić