Ljute papričice PROBLEM - čarolija merena skovilima, po bakinoj recepturi

Ljute papričice PROBLEM - čarolija merena skovilima, po bakinoj recepturi

Plemić Komerc iz Osečine suve šljive, kajsije i pečurke izvozi kao srpski brend

, 10.08.2020

Mnogi kažu da našem agraru nedostaju mala lepo dizajnirana pakovanja gotovih proizvoda, sa većim stepenom prerade, koja su znatno isplativija od prodaje sirovina. E to nudi "Plemić Komerc" iz Osečine, mala firma koja ima porodičnu tradiciju dugu više od 30 godina. Skoro 100 odsto njihove delatnosti čini proizvodnja i prodaja u tim malim pakovanjima koja su sve više tražena. Ova firma je dobitnik ETNOBRENDA GODINE za KORPORATIVNI BREND u grupi Prerada voća i šumskih plodova.

Branko Milovanović vlasnik “Plemić komerca” kaže da je njegov otac Žarko 1989. godine osnovao firmu za otkup pečurki i šumskih plodova, koja je tada bila pionir u ovom poslu i preduzetništvu uopšte. To je i danas jedna od njenih glavnih delatnosti.

Najzastupljeniji su vrganj i lisičarka, proces sušenja i prerade je usavršen, prave se mala pakovanja za maloprodajne objekte u skladu sa svetskim trendovima. Radi se o zdravom proizvodu, jer pečurke rastu u čistim šumama, bez ikakvih agrotehničkih mera i tretmana.

Ova mala pakovanja od 100, 200 i 500 grama u zavisnosti od proizvoda, mogu se tokom cele godine kupiti u maloprodaji a deo se izvozi u zemlje okruženja i neke članice EU.

Nekim Beograđanima je dobro poznata prodavnica ove firme na pijaci Vidikovac, gde se uvek mogu naći mala pakovanja pečurki, suvih šljiva, suve kajsije, jezgra od šljive i kajsije.

Ova jezgra su bogata vitaminom B17 koji je dragocen kao prevencija protiv kancera. “Naš primarni cilj je da ove prirodne proizvode iz Zapadne Srbije ponudimo tržištu i širem sloju potrošača.

"Suvu šljivu proizvodimo od 2005. godine sa našom robnom markom da se zna da je to šljiva iz Osečine i Zapadne Srbije, centra srpskog šljivarstva”, ističe Branko Milovanović.

“Plemić komerc” suvu šljivu u malim pakovanjima sada plasira i u trgovinski lanac Metro sa kojim ima uspešnu saradnju pa se na rafovima mogu naći i suve pečurke, suva kajsija, jezgra od kajsija i šljiva. Ulazak u jedan tako veliki lanac nije jednostavan,podrazumeva se visok kvalitet, pouzdanost i međusobno poverenje.

“Plemić komerc” ima oko hiljadu stabala šljive, sušaru, a šljive po potrebi otkupljuje i od drugih proizvođača. “Suva šljiva treba da bude jedan od naših nacionalnih brendova, čemu smo dali svoj mali doprinos. Najbolju suvu šljivu iz Osečine spojili smo s kvalitetnom belgijskom crnom čokoladom i napravili zdrav proizvod koji je našao primenu u ugostiteljstvu. Ta čokoladirana šljiva, lepo upakovana nalazi se u restoranima i hotelima koji svojim gostima žele da ponude autentične srpske proizvode”, kaže Milovanović.

Jedan prestižni hotel iz Vrnjačke banje tu čoko šljivu u brendiranoj maloj kutijici poklanja gostima i služi je uz kafu i piće. Za jedan domaći trgovinski lanac sa stotinak prodajnih objekata širom Srbije, “Plemić komerc” plasira mala pakovanja suvih šljiva pod brendom “Fina”. “Pošto su uslovi poslovanja sve složeniji naš asortiman širimo i nekim uvoznim artiklima koji su srodni našim, kao što su pistaći, leblebije, kandirana brusnica, suva smokva. Sve radimo po standardima HACCP koji posedujemo već desetak godina i koji potvrđuje naš kvalitet”, naglašava Milovanović.

On ističe da planiraju da šire proizvodni asortiman, a za to su potrebni poslovni partneri koji mogu da otvore nova tržišta kao što su Ujedinjeni Arapski Emirati, Turska, Kina. “Mi bi kroz takvu saradnju, kao iskusan i pouzdan partner, potvrđen na tržištu, mogli da objedinimo plasman šljiva i drugih proizvoda iz zapadne Srbije i proizvodnju podignemo na mnogo viši nivo, što bi moglo da preporodi naša sela”, ističe Milovanović.


 

D.Delić