Za podsticaj biznisa više od milijardu dinara bespovratnih sredstava

Za podsticaj biznisa više od milijardu dinara bespovratnih sredstava

ZZ Zubin Potok predstavila novi sto odsto prirodni proizvod

BEOGRAD, 04.02.2020

Livadski med sa voćnim vlaknima u nekoliko varijanti, nedavno promovisan u Parizu i Beogradu dobro je prihvaćen i kod nas i u svetu. I hrana i pomoćno lekovito sredstvo. Preko 90 odsto ukupne proizvodnje ova zadruga izvozi u Nemačku, Poljsku, Francusku, Austriju...

Zemljoradnička zadruga "Zubin Potok" promovisala je novi sto odsto prirodni proizvod, jedinstven ne samo kod nas nego i u svetu - livadski med sa voćnim vlaknima. Promotivno je predstavljen na AGRO BELGRADE Sajmu voćarstva, vinogradarstva i povrtarstva krajem januara. Kako ističe Rade Utvić, direktor Zadruge, ovaj proizvod radi se po originalnoj recepturi a analizu obavljaju renomirani instituti u Montrealu i Moskvi.

Trenutno se rade pakovanja u teglice od 300. grama, 90 odsto sadržaja čini prirodni livadski med a 10 odsto prirodna voćna vlakna. U jednoj teglici vlakna mogu da budu od jedne do četiri ili pet voćki, u zavisnosti od prirodnih i zdravstvenih svojstava voća o kome je reč.

Livadski med se kombinuje se vlaknima voća koje je kompatibilno i čija se svojstva međusobno dopunjavaju. Primera radi, med sa vlaknima šljive, višnje i borovnice dobija poseban ukus i zdravstvena svojstva, dok se drenjina ili šipak najbolje kombinuju sami sa medom. Jedna od kombinacija je livadski med sa vlaknima jabuke, višnje, šljive i vizalisa, lekovite korovske biljke koja raste u brdskim predelima, čija zdravstvena svojjstva su malo poznata široj javnosti. Ili med sa vlaknima jabuke, maline, borovnice i jarebike, odnosno šljive, višnje i šumske borovnice. Trenutno se pravi šest vrsta ovog proizvoda sa različitim vočnim vlaknima, a zajednička karakteristika svih je što su sto odsto prirodni.

Priroda u teglicama

Med se inače svrstava u zdravu hranu prvog reda, a u kombinaciji sa ovim voćnim vlaknima, ima posebna lekovita svojstva. Preporučuje se više kao preventiva za dobar imunitet i pomoćno lekovito sredstvo, nego kao hrana. Posebno je vaažan u ishrani dece. Prednost ovog proizvoda, kako ističe Utvić jeste u tome što se deca lakše navikavaju na ovaj med sa vlaknima voća, nego na sam med, jer mu voćna vlakna daju poseban ukus, a neuporedivo je bolji u odnosu na razne vrste eurokremova i drugih industrijskih namaza. A razlika u kvalitetu i hranljivim materijama se ne dovodi u pitanje.

Rade Utvić kaže da je ovo jedinstven proizvod ne samo u Srbiji nego u svetu.

"Posećivao sam mnoge sajmove širom Evrope i nigde nisam video ovakav proizvod. Zato polažemo velike nade u izvoz na tržišta gde smo već prisutni sa našim standardnim proizvodima. Možemo da se takmičimo sa svima i da budemo prvi ili medju prvima.", uveren je Utvić.

Prirodna i ambalaža

Teglice su staklene, upakovane u lepo dizajniranu papirnu kutiju. Jedno pakovanje čine tri teglice, a prednost je što kupac može zahtevati kombinaciju koju želi. Mogu sve tri teglice da budu iste, ili različite, po želji.

"Tehnolozi nas obično pitaju kako smo došli do ovakvog proizvoda. To je naravno naša mala tajna koju ćemo zadržati za nas. Receptura je naša, prvu analizu je radila jedna domaća laboratorija, a kontrolu kvaliteta renomirane ustanova iz Moskve i Monterala, što je posebno važno zbog izvoza u evropske zemlje koje prihvataju samo sertifikate renomiranih ustanova", objašnjava Utvić.

Za sada se ovaj proizvod prodaje na domaćem tržištu, ali su stranci već pokazali interesovanje pa će vrlo verovatno uskoro krenuti u izvoz. Prve pohvale došle se na Svetosavskom balu u Parizu, gde je livadski med sa vočnim vlaknima bio zastupljen na izložbi naših tradicionalnih proizvoda.

Prve pohvale na Svetosavskom balu u Parizu

"Paketić od tri teglice trenutno košta oko dve hiljade dinara, ili 17 evra, što je možda za nekog skupo, ali imamo dosta mišljenja da bi trebalo da bude skuplji imajući u vidu sadržaj i kvalitet. Neki stranci su nam dali sugestije da je to za evropsko tržište niska cena i da treba da bude nešto veća", kaže Utvić.

Zadruga Zubin potok je dominantni izvoznik, preko 90 odsto proizvodnje plasira na tržište Nemačke, Poljske, Francuske, Švajcarske...Značajne količine robe isporučene su u decembru i januaru, a pripremaju se nove.

"Ne smemo da dopustimo da nas nema na tržištu koje smo teško osvojili. Naši kupci moraju da budu kontinuirano snabdeveni, zato vodimo raćuna o nabavci sirovina i ne dopuštamo da nas iznenadi loša godina. Zato sirovine nabavljamo na vreme ne samo u Srbiji nego i u Severnoj Makedoniji, Albaniji, Crnoj Gori, BiH", objašnjava Utvić.

Voćni sokovi sa brendom "Fruity" plasiraju se pretežno na domaće tržište, a uskoro će jedna količina krenuti put Austrije i Francuske. Planiran je izvoz nekoliko kamiona smrznutog voća i povrća, kako bi se kapaciteti oslobodili za novu sezonu koja je veoma blizu. Spremaju se zadnji kamioni šipka, drenjine, borovnice,malina je več prodata.

U novoj sezoni najpre kreću pečurke, lekovito bilje, šumske jagode, potom malina, kupina, borovnica...Važno je da se zahtevi kupaca ispoštuju tačno na vreme.

 

 

 

Drago Delić