Zadovoljstvo nam je što možemo da Vas pozovemo da učestvujete u akciji "Etnobrend godine", koju organizuje Ekonomski portal Privredni.rs u saradnji sa Zadružnim savezom Srbije i uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.

Cilj akcije je da afirmišemo naše kvalitetne domaće proizvode i usluge koji čine deo naše tradicije i koji po kvalitetu ne zaostaju za konkurencijom iz sveta. To su pre svega, hrana i piće, ugostiteljstvo, etno turizam, stari zanati, manifestacije.

Ova naša “misija” ima ulogu da, kako širu i stručnu javnost, tako i same “etno stvaraoce” podseti koliko važna dela ostavljaju iza sebe, jer često ne cenimo sami sebe dovoljno i nismo svesni svih svojih vrednosti.

Ko može da učestvuje?

Uslovi za učešće u akciji "Etnobrend godine"su veoma jednostavni:

- Dovoljno je da učesnik posluje na teritorije Srbije, čime na više načina daje doprinos razvoju domaće privrede. To mogu biti firme, zemljoradničke zadruge, poljoprivredna gazdinstva i domaćinstva, zanatske i preduzetničke radnje, ustanove kulture.

- Drugi uslov je kvalitet proizvoda i usluga, odnosno primena tradicionalnih prirodnih receptura, odgovarajućih standarda kvaliteta, saradnja sa fakultetima, institutima i stručnim ustanovama.

- Dizajn, ambalaža i kreativnost kao veoma važan faktor za uspešnu prodaju.

Akciju prati ekskluzivno izdanje "Najbolji etno brendovi" koje će pored učesnika predstaviti i aktuelne teme iz oblasti zaštite geografskog porekla, brendiranja i slično.

Prednosti učešća

Učesnici dobijaju više vidova promocije tokom godine:

- predstavljaju se u ekskluzivnoj publikaciji "Najbolji etno brendovi", štampano i digitalno, koja će biti promovisana na dodeli nagrada.

- izveštaj na portalu Privredni.rs https://privredni.rs/ tokom cele godine.

- izveštaj na sajtu Zadružnog saveza Srbije

- izveštaji u drugim medijima (novinama, portalima, televizijama) koji prate dodelu nagrada "Etnobrend godine".

- promocija svojih proizvoda i promo materijala na dodeli nagrada, uz malu degustaciju nagrađenih proizvoda, kako bi ih bolje predstavili široj javnosti.

- nagrada – plaketa "Etnobrend godine 2020" može da se koristi u promotivne svrhe, na sajmovina, izložbama u poslovnoj korespodenciji i slično.

Završna manifestacija i dodela nagrada planirana je krajem maja u Beogradu o ćemu ćemo Vas blagovremeno obavestiti.

Kontakt: tel: +38164 8398 402, +38164 2360 420 e mail: redakcija@privredni.rs

 

Privredni.rs

 

Nagrade ETNOBREND GODINE (2019) dobilo 25 firmi, zadruga i gazdinstava

U Beogradu su 2. jula dodeljene nagrade "Etnobrend godine" za 2019, a ovo prestižno priznanje dobolo je 25 firmi, zadruga, poljoprivrednih gazdinstava i kulturnih ustanova. Nagrade je dodelio ekonomski portal Privredni.rs u saradnji sa Zadružnim savezom Srbije i uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede

Obraćajući se prisutnima Darko Božić, pomoćnik ministra poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, istakao je da će Vlada nastavi sa dodelom podsticaja agrarnom sektoru, uključujući i zadruge koje su u poslednje tri godine dobile značajna sredstva kako za osnivanje novih, tako i za razvojne projekte u starim zadrugama. "Te aktivnosti će se nastaviti čim se formira nova Vlada", istakao je Božić.

Prof dr Cvijan Mekić profesor Poljoprivrednog fakulteta naglasio je da je veoma zadovoljan time koliko mali proizvođači brzo hvataju korak sa kolegama u razvijenim zemljama, što se naročito vidi ne samo u kvalitetu, nego i u dizajnu i ambalaži proizvoda, koji se veoma važni za dobar plasman.

"Pre tri četiri godine, kao član žirija na specijalizovanim sajmovima, davao sam preporuke malim proizvođačima da moraju da obrate više pažnje na pakovanje, ambalažu i dizajnu, a već sada se vidi da su u tom delu mnogo napredovali i da uopšte ne zaostaju za konkurentima iz razvijenog sveta", istakao je profesor Mekić

Drago Delić, autor i urednik akcije Etnobrend godine, pohvalio je Odluku Ministarstva o prodaji sa kućnog praga koja se sprovidi dve godine, jer malim proizvođačima omogućava da lakše i na više načina plasiraju svoje proizvode, ali je naglasio da ona treba da se dopuni, odnosno da bude fleksibilnija, pošto sa terena dolaze upravo takve poruke. On je naglasio da je ovaj izbor pokazao da mali proizvođači napreduju baš u tome što nam nedostaje, a to je prerada sirovina i pravljenje gotovih proizvoda koji imaju veću cenu i veću korist i za njih i za državu. "Razvijene ekonomije su se izgradile upravo na prodaji gotovih proizvoda a ne sirovina", istakao je on. Delić je rekao da se među 25 dobitnika nalazi najviše iz oblasti prerade vića i povrća, zatim u mlečnih proizvodia, mesnih prerađevina, prerade šumskih plodova.

"Moramo da učinimo mnogo više da ovi mali brendovi postanu veliki, jer je to veliki potencijal našeg agrara", naglasio je Delić.

On je istakao da među dobitnicima ima brendova koji su poznatiji u svetu nego kod nas, što važi za čuveni „Mokrinski sir“ i manifestaciju „Dani ludaje“ u Kikindi, a posebno za Galeriju naivne umetnosti koju su posetila najzvučnija svetska imena iz oblasti politike, sporta i kulture.

Marija Božanić, glavna i odgovorna urednica portala Privredni.rs izrazila je posebno zadovoljstvo što se među dobitnicima nalaze i mlada poljoprivredna gazdinstva i domaćinstva i njihovi brendovi, kao što su "Oraščanka" dezert od suvih šljiva i oraha, "Veverko", zdrav slatkiš od meda i lešnika, "Lalino zlato", namaz i turšija od bundeve, "Imperium capra" dinljeni tvrdi kozji sir, "Umami" testenine spoj tradicije i modernog.

Ona je podsetila da je izbor najboljih rezultat istraživanja i analize u kojima je učestvovalo oko 200 malih firmi, zemljoradničkih zadruga i gazdinstava. Takođe je naglasila da je Etnobrend godine urađen u saradnji sa Zadružnim savezom Srbije, koji ove godine beleži veliki jubilej – 125 godina uspešnnog rada.

Na dodeli je promovisano i specijalno izdanje "Najbolji etno brendovi", posvećeno dobitnicima i afirmaciji autentičnih domaćih brendova.

DOBITNICI NAGRADE „ETNOBREND 2019“

Dobitnici nagrade ETNOBREND GODINE 2019.

 

Galerija naivne umetnosti Kovačica, Kovačica – Korporativni brend u grupi Umetnost i kultura.

Grad Kikinda, Robni brend DANI LUDAJE u grupi turističke manifestacije.

PG Maksić, Orašac – Robni brend ORAŠČANKA,delikates od suvih šljiva i oraha, u grupi Najbolji novi proizvod.

PG Stambolić, Ražanj - Robni brend RAKIJA DUNJA, u grupi Vino i rakija.

Vinarija Simić, Drenča kod Aleksandrovca – Robni brend vino TAMNJANIKA od autohtone sorte grožđa, u grupi Vino i rakija.

Vinarija Đurđić, Sremski Karlovci - Korporativni brend, u grupi Vino i rakija

Floriva Doo, Radaljevo kod Ivanjice – Robni brend RAKIJA OD MALINE, u grupi Vino i rakija.

Plemić Komerc, Osećina - KORPORATIVNI BREND, u grupi Prerada voća i šumskih plodova

ZZ Svilajnac, Svilajnac – Robni brend SLATKO OD DUNJA u grupi Prerada voća i povrća.

PG Dejan Đukić, Crepaja - Robni brend LALINO ZLATO, namazi od bundeve, u grupi Prerada voća i povrća.

PG Ivanković, Lazarevac – Robni brend VRSNO, pelat od paradajza, u grupi Prerada voća i povrća.

PR Dušan Tašović, Knić - Robni brend PROBLEM ljute papričice, u grupi Prerada voća i povrća.

ZTR KING'S SHOP, Beograd – Robni brend KORE JORDANOVSKI, u grupi Brašno i testenine.

Specijalizovana zadruga za koze Alpino produkt, Pružatovac kod Mladenovca – Robni brend IMPERIUM CAPRA, dimljeni tvrdi kozji sir u grupi Mleko i mlečni proizvodi.

PG Danica Terzić, Mokrin - Robni brend MOKRINSKI SIR, u grupi Mleko i mlečni proizvodi.

PG Miletić, Laćisled kod Aleksandrovca – Robni brend PEČENI SIR SA SLANINOM, u grupi Mleko i mlečni proizvodi

MEDENI VRCKO, Kostolac - Robni brend VEVERKO, krem od meda i lešnika, u grupi Med i proizvodi od meda.

ZZ Kačerski med, Lazarevac – Korporativni brend KAČERSKI MED, u grupi Med i proizvodi od meda.

ZZ Zubin Potok, Zubin Potok – Robni brend MED SA VOĆNIM VLAKNIMA, grupi Med i proizvodi od meda.

Vinica Petrović, Velika Hoča – Robni brend u grupi etno turizam

Prerada mesa Lemaić, Šid - Robni brend SREMSKI KULEN LEMAIĆ u grupi Meso i proizvodi od mesa.

PG Karol Horvat, Bački Petrovac – Robni brend PETROVSKA KLOBASA, u grupi Proizvodi sa geografskim poreklom.

PR Marina Ocokoljić, Šume kod Ivanjice – Robni brend UMAMI, testenine sa čokoladom u grupi Najbolji novi proizvodi.

PZ Brajkovići, Kosjerić – Specijalna plaketa za razvoj autohtone rase ovaca SJENIČKA PRAMENKA.

Restoran Kod dvoglavog orla, Beograd, Specijalna plaketa za negovanje srpske tradicije i kulture .

 

Dobitnici nagrade ETNOBREND 2018.

  • TIMOMED, Timomed DOO, Knjaževac – KORPORATIVNI BREND u grupi pčelarstvo i prerada meda

  • BOEMSKA POTKOVICA, Degustacioni centar Boemska potkovica DOO, Pirot – ROBNI BREND u grupi meso i proizvodi od mesa

  • PEČENI SIR SA SLANINOM I PRUŠTOM, Poljoprivredno gazdinstvo "Miletić", Laćisled, ROBNI BREND u grupi najbolja inovacija

  • HELJDINO BRAŠNO, Agro Zlatar, Nova Varoš – ROBNI BREND u grupi žitarice i proizvodi od žitarica

  • PETROVSKA KLOBASA, Poljoprivredno gazdinstvo Karolj Horvat, Bački Petrovac – ROBNI BREND u grupi meso i proizvodi od mesa

  • STARA RAKIJA, Stara rakija DOO Beograd – ROBNI BREND u grupi rakije, vino i ostala alkoholna pića.

  • KOZARI, Beocapra DOO, Kukujevci – ROBNI BREND u grupi mleko i mlečni proizvodi

  • Dimljeni kačkavalj "KRCINO ZLATO", Poljoljoprivredno gazdinstvo Krcić, Zlot - ROBNI BREND u grupi mleko i mlečni proizvodi

  • ŽIGON VILAMET NAMAZI, Prerada i konzerviranje voća Žigon, Stari Banovci – ROBNI BREND u grupi prerada voća i povrća

  • ZZ EURO DUO KALEM, Lazarevac kod Kruševca - KORPORATIVNI BREND u grupi proizvodnja sadnica i voća

  • FLORIVA, Floriva DOO, Radaljevo kod Ivanjice - KORPORATIVNI BREND u grupi rakije, vino i ostala alkoholna pića

  • STARI HRAST Restoran, Zvezdara, Beograd – KORPORATIVNI BREND u grupi ugostitelstvo

  • KOTORSKA KREMPITA, Morsal, proizvodnja kolača, Beograd – ROBNI BREND u grupi kolači i torte

  • ZZ PROFI AGRAR, Slatina kod Šapca - KORPORATIVNI BREND u grupi prerada voća i povrća

  • VINICA PETROVIĆ, Velika Hoča – KORPORATIVNI BREND u grupi rakije, vina i ostala alkoholna pića

  • ORGANSKI VOĆNI SOKOVI I NAMAZI FRUITY, ZZ Zubin Potok, ROBNI BREND u grupi organska proizvodnja

Rekli su o priznanju: 

Dalibor Tošić, vlasnik Degustacionog centra Boemska potkovica - Pirot

Pored drugih priznanja koje imamo, ovoj nagradi pridajemo veliki značaj, jer promoviše domaće autentične proizvode. Mi imamo dobar brend, ali ono što je nama potrebno za dobru peglanu kobasicu jeste kvalitetna sirovina. Zato apelujem na sve koji mogu da pomognu razvoj stočarstva na Staroj planini, koje je potrebno i nama i drugima. Bez dobre sirovine ne vredi ni jak brend.

Srbislav Vidojević, direktor Timomeda doo – Zaječar

Imamo dosta priznanja, nedavno smo dobili i dvadeseti po redu šampionski pekar za kvalitet na Novosadskom sajmu, ali nagrada „Etnobrend 2018“ nam je važna jer prvi put dobijamo priznanje za korporativni brend. To je potvrda da imamo dobar kvalitet proizvoda i obaveza da nastavimo kao i dosad.

Karolj Horvat, vlasnik Gazdinstva iz Bačkog Petrovca i proizvođač "petrovske klobase"

Dobio sam dosta priznanja za ovaj kulen. Nedavno sam dobio zlatnu medalju na Novosadskom sajmu, proglašen sam za apsolutnog pobednika u srednjoj kobasici u Bačkom Petrovcu. Nagrada za etnobrend godine u duhu je naše tradicije duge 250 godina.

Rade Utvić, direktor ZZ "Zubin Potok"

Čak 97 odsto proizvoda izvozimo uglavnom na tržište EU, primenjujemo standarde ISO, HACCP, nemački CERES za organske proizvode i drago nam je što nas je žiri prepoznao.